5/11/2006

Müzik Aşkı

Lise yıllarımdaki gruplarının tadı başkaydı. Popüler kültür etkisiyle kısa ömürlü tüketilen şarkılar yapılmazdı. Şarkılar ağızlara sakız olup akabinde unutulmazlar uzun yıllar her çalındığında aynı keyfi yaşatırlardı. Uzun zamandır bu tarzda müzik dinlemiyordum. Yaşlar ilerledikçe türler ve tarzlar değişiyor normal olarak. Eskiden dinlediklerimi de bırakmıyorum tabi ki ama artık grupları güncel olarak takip edemiyorum. ( Metallica'yı takip olayım bitmedi ama son dönem çalışmaları da pek memnun etmedi beni..) Lakin son dönemler de eski dinlediklerim çok daha keyif veriyor bana. 1984 yılı hazırlık sınıfındayım.Hepimiz birbirmizin davranış ve hareketlerinden etkilenirdik. Bir arkadaşım '' Big in Japan '' diye bir şarkı çıktığını söyledi ve bu şarkıyı bir şekilde dinledim… Artık hayatımda ki müzik olgusu o günden sonra sonu gelmeyen bir tutkuya dönüştü. Evet tam 21 sene olmuş.Bu işi daha ciddi takip olayım ise hazırlık sınıfında iki arka sırada oturan arkadaşım sayesinde olmuştur. Kendisi çok sıkı bir Heavy Metal ve Hard Rock dinleyicisiydi. Tabi ki abisinden dolayı gelen bir ilgi ve meraktı ayrıca abisinin bir rock grubu vardı ki o yıllarda önemli bir aktiviteydi rock müziğinin Ankara da gelişmeye başladığı yıllar da. Yurtdışından plaklar getirtiyordu. Ve onun sayesinde Metallica,Twisted Sister,Scorpions ile tanıştım. Harçlıklarımızdan biriktirdiklerimiz ile Bravo dergisi alırdık . İngilizce öğrenim gören bizlerin Almanca dergi almasıda ayrı bir tartışma konusu olabilir aslında. Bravo'da sınırlı sayıda HM grupları çıkardı. Daha sonra Metal Hammer ve Kerang öğrenildi. İstanbul'a geldiğim zamanlarda Bahariye'de bir pasajın altı vardı eski dergiler satan sanırım aynı dükkan hala orda.Tam pasajın en sonunda sol tarafta eski sayılar olurdu. Daha ucuz olması itibariyle elimdeki parayı o dergilere yatırırdım. Sömestre tatillerinde İstanbul’a geldiğimde hazine bulmuş gibi bu pasaja giderdim. Hey dergisini takip ederdim ayrıca daha sonra Blue Jean çıktı. İlk çıktığı sayısını çok net hatırlarım.1985 yazında babamın teftişi nedeniyle Artvin'deyken ''Live Aid''konseri olmuştu. Dergilerde gördüğüm grupları televizyon da seyredince büyülenmiştim resmen.Birde yılbaşı gecelerinin en sonunda geç saatlerde müzik programı olurdu.Bir yılbaşı Europe. Final Countdown olayı vardı ki en güzel yılbaşı hediyesiydi. Ne büyük keyifti.Oldum olası uzun saç şeklini çok severim ve adamların o tarzı çok hoşuma giderdi.TRT2 de ise Duran Duran konseri vardı.Günlerce sınıfta birbirimize anlatmıştık. Birde DD'nin kaza geçirdiği ve John Taylor'ın öldüğüne dair söylentiler dolaşmıştı.Sınıftaki kızlar o gün ağlamıştı.İlerleyen sınıflarda grup kurma hevesine girdik ve bir Rock grubumuz oldu.Adı ise Anti-silence :))Müzik derslerinde piyano başında bestelerimizi çalardık. Daha sonra okul konserleri,yarışmalar ve mezuniyet gecesi performansımı olarak devam etti.Boş derslerde sıra kapaklarına vurarak şarkı söylerdik.En iyi davul sesi hocanın kürsüsünden çıkardı.Tam bateri soundunda. Favori şarkımız Queen -I want it all-'du. Yıllar geçip gidiyor ve müziğe olan sevgim ve ilgim hiç değişmiyor.