10/04/2017

Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmelere Faydaları

Sosyal platformlar aracılığıyla planlanan pazarlama stratejilerinin bütününe sosyal medya pazarlaması adı verilmektedir. Sosyal medya pazarlama faaliyeti, işletmelerin müşterilerine sağladığı hizmetleri ve satışını yaptıkları ürünlerin tanıtımını sosyal ağları kullanarak gerçekleştirilmesi ile yapılmaktadır. 




  • Sosyal medya pazarlaması ile işletmelerin sağladığı faydalardan en önemlileri aşağıda belirtilmiştir.
  • Geleneksel medya olarak nitelendirilen TV, radyo, gazete ve dergi reklamları müşteriyi direk parayı cebinde taşıyanlar olarak bakarken, sosyal medya müşteriyi ürün ve hizmetler hakkında fikir beyan eden hatta fikir üreten ve tasarlayan iş ortağı olarak konumlandırmaktadır.
  • Sosyal medya platformları ile işletmeler hedefledikleri kitleye sosyal medya ağlarındaki mevcut veriler ışığında çok daha doğru şekilde yönlenmekte olup özellikle orta ve küçük ölçekli işletmeler halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarına daha az bağımlı olmakta ve söz konusu pazarlama faaliyetlerine daha az kaynak ayırabilmektedirler.
  • İşletmeler geleneksel medya araçları ile genele hitap etmek zorunda kalırken sosyal medya platformları aracılığı ile daha kişiselleştirilmiş mesajlar verme imkanı elde etmektedirler.
  • Sosyal medya platformları, marka yönetimini geleneksel medyaya kıyasla daha zengin bir içerikle gerçekleştirmektedirler.
www.sosyalmedyaloji.com