8/15/2016

KOBİ'ler Sosyal Medya Pazarlama'ya Nasıl Başlamalı?

KOBİ segmentine dahil bir işletme sahibiyseniz, ürün ve yeni hizmetlerin iletişimini yönetmek çok önemli bir süreçtir. Günümüzde sözkonusu bu sürecin yönetimi sosyal medya araçlarının etkin kullanımı ile gerçekleşir. Bazı sosyal medya araçlarını kullanarak, pratik bir şekilde sosyal medya yönetimi temel seviyede de olsa yapabilirsiniz.

Öncelikle iletişim için etrafı dinlemeniz gereklidir. Online dünyada dinlemeyi sağlayan araçlara ''newsreader'' denir. Google Reader kullanımı en kolay olan araç iken kapatılmıştır. Yerine alternatif olarak  Inoreader, Digg, Feedly gibi araçlar kullanılabilir. Firmanızın faaliyet gösterdiği sektördeki haberleri bu araçlar vasitasıyla takip ederek tüm gelişmeler hakkında güncel bilgi sahip olabilirsiniz. Kısaca etrafı dinlemiş olursunuz.
Bu dinleme sırasında sizin firmanızın , hizmetleriniz ve ürünlerinizin hakkında da neler söylendiğini takip etmelisiniz. Hatta rakipleriniz ve onların ürün ve hizmetleri ile ilgili konuşulanları da dinlemek çok önemlidir. Bu faaliyetleri Technorati, Google Alerts, TweetDeck ve Social Mention gibi araçlar ile sağlayabilirsiniz. Bunun yanında sektörünüz de söz sahibi blog sitelerini ve topluluklarıda takip etmek gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmanıza çok yardımcı olacaktır.

Dinleme safhasını geçtikten sonra sıra sizin kendinizi dinletmenize geldi. Sosyal dünyada sesinizi çıkarmak için yüzlerce araç mevcuttur. Bu araçlardan ilk başta kullanmanız gerekenler firmanıza ait tüm platformlarda uyumlu (responsive) çalışacak bir web sitesi ve web sitesinin dahilinde veya ayrı olarak oluşturulacak bir blog sitesi oluşturmak ve LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest sosyal platformlarında hesaplar açmaktır.  Bu ortamlarda sesinizi duyurabilir, firmanız, hizmet ve ürünleriniz hakkında her türlü bilgi ve görseli paylaşabilirsiniz. Önemli nokta ise yapacağınız paylaşımların dili ve sıklığı ile ilgili olarak kendinize ait doğru bir strateji geliştirmektir.

Unutmayın ki müşterileriniz ve müşteri adaylarınızın size ulaşabildiği ve sizinle bağlantıya geçtiği  köprü sosyal medya platformlarıdır. Bu platformlar firmaların tanınmasına çok büyük katkılar sağladığı gibi bazı talihsiz paylaşımlar veya yapılan paylaşımlara verilen cevaplardaki yanlış anlaşılma durumları kalıcı zararlara neden olabilmektedir.