7/20/2006

Düşünceli İnsanlar da var...

Son yıllarda ülkemizde yaşayan insanların vurdumduymazlığı ile ilgili çok fazla örnek duyuyoruz ve yaşıyoruz.Özellikle de metropollerde yaşayan bireyler yoğun yaşam trafiklerinde etraflarında olan bitenden kopuk ve ilgisiz olarak hayatlarına devam ediyorlar. Daha doğrusu devam ediyoruz.En basit örnek bir trafik kazası olduğunda insanlar merakla olayın etrafına toplanıyorlar içlerinden çok az kişi yardımetmek için harekete geçiyor. Çok klasik örnek olacak ama son yıllarda artan kapkaç olayları güpegündüz herkesin gözüönünde cereyan ediyor. Aslında gelmek istediğim nokta bugün başımdan geçen ufak ama beni mutlu eden , ülkemde duyarlı ve kendisi dışında etrafındakilere de yardım eden insanların varlığı. Konu gerçekten çok önemsiz ama yapılan küçük bir hareket bazen çok anlamlı olabiliyor. Olay şudur ki; kanter içinde koşuşuturmalarımdan sonra bir dolmuşa bindindim. Eşimi arayıp durumu anlattım ve su içinde olduğumu çok fazla konuşamayacağımı belirttim. Bu sırada suratımdan damlalar aşağıya süzülüyordu.Konuşmam biter bitmez yanımda oturan yirmili yaşlarında genç bir bayan bana kolonyalı mendil uzattı. Gerçekten şaşırmıştım.Çok nazik bir düşünceydi. O bunalmış durumda kolonyalı mendille yüzümü silmek bir anlıkta olsa ilaç gibi gelmişti. Tabi ki çok teşekkür ettim ve erkeklerin genelde kolonyalı mendil taşımak gibi bir hareketi olmadığını söyledim. Sonuç belki önemsiz ama benim hoşuma giden bir hareket oldu ve bunu da burda paylaşmak istedim.